2009. augusztus 22., szombat

Kölcsönsorok 2/62


EUGEN CIOCLEA

Született 1949-ben, Druţã községben, Moldovai Köztársaság; a moszkvai Lomonoszov egyetemen matematikát végzett. A romániai írószövetség tagja, a modern moldovai költészet egyik meghatározó alakja - egyfajta "fenegyereke". 2001-ben megjelent Daţi totul la o parte ca sã vãd (Félre mindennel, hogy lássak) c. kötete a moldvai írószövetség díját kapta, s az eddigi legdrágább besszarábiai verseskötet volt: darabja 111 dollárért kelt el. Más verseskötetei: Numitorul comun (A közös nevezõ, 1988), Alte dimensiuni (Más dimenziók, 1991).


Kilencedikben...
(În clasa a noua...)

Kilencedikben cédulákat firkáltam neki
Azt hiszem legalább 3000-szer leírtam a nevét.
Egy tejgazdaság mögött
Adtam neki találkát
Hová a fejést gyakorolni jártam...
Elõször egy siló mellett csókolóztunk
Lopva és különösebb hûhó nélkül.
Másodszor egy hídmérlegen
És az még csak nem is a valós súlyunkat mutatta.
Valaki beárult és szóbeszéd tárgya lettünk.
Tanítóink naponta felelni szólítottak.
Meglehet, ezért is végeztem "kitüntetéssel"
És soron kívül nyírtak meg sorozáskor.
Tizedikben a gyümölcsösben vártam rá
Mezítláb érkezett,
Hogy ne zavarja meg szülei álmát.
Úgy tűnt, hogy medika lesz belőle
S az anatómiát gyakorolta
Vézna és alaktalan testemen.
Ennek dacára szűzlány maradt,
Szeretett pedig, nagyon szeretett,
És engedte, hogy egy ágyban aludjunk,
Feltéve, ha nem bántom őt.
És nem bántottam.
Végül is megelégeltem a disznólkodást
És bevonultam a seregbe
Egy tűzéregységhez
Ahol megírtam ezt a képtelenül hideg történetet,
Szerelmem Szibériáját.

Nincsenek megjegyzések: